کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

نفرات برتر کنکور در تابستان چگونه درس خواندند؟

همیشه داوطلبان کنکور و حتی خانواده های کنکوری همیشه در پرس و جوی

این سوالات بوده اند  که نفرات برتر چگونه درس خواندن وچگونه برای کنکور

برنامه ریزی داشتند.



آیا از کلاس ها،معلم خصوصی،مشاور خصوصی

و آزمون های خاصی استفاده کردند ؟

آیا داوطلبانی که زیاد برای کنکور هزینه کردند ،نتایج خوبی در کنکور گرفتند؟و…

به عنوان یک کارشناس کنکور که هر ساله در خدمت تعداد زیادی از داوطلبان کنکور

با سطوح مختلف درسی هستم ،جواب تمام سوالات فوق را اینگونه میتوانم

پاسخگو باشم که در مرحله ی اول اینکه استفاده از کلاس های کنکوری ،

اردوهای تستی،آزمون ها و غیره میتواند برای طیفی از داوطلبانی که به قول معروف

با زور فقط درس میخوانند و یا به تنهایی نمیتوانند دروس را تمام و به جمعبندی درستی برسانند،

مفید و موثر باشد البته به شرطی که خود داوطلب دوست داشته باشد

که در کنکور نتیجه ی خوبی بگیرد و گر نه صرف اینکه کلی هزینه برای یک داوطلب کنکوری شود

و انتظار شاهکار داشتن  فقط با صرف هزینه های میلیونی ،

نمیتواند موثر واقع شود و هزینه کردن زیاد بر نتایج موثر نخواهد بود.

حال برگردیم به این موضوع که نفرات برتر چگونه برنامه ریزی داشته اند

و چگونه یکسال برای کنکور درس خواندند…

و اما نفرات برتر کنکور که از تابستان شروع به کنکوری درس خواندن کردند:

محسن  پویا نژاد-رتبه ی ۹۹رشته ی تجربی-

آخرین تراز در آزمون های آزمایشی ۸۲۰۰

تابستان را فقط به مطالعه ی دروس اختصاصی پرداختم  .

درس‌های مفهومی و ترکیبی مثل  زیست، شیمی ،فیزیک و ریاضی را باید تابستان کار کرد

این مقاله را از دست ندهید:  لزوم داشتن برنامه ریزی از عید تا کنکور

تا با تمرین و مطالعه‌ی زیاد در طول سال مشکلی نداشته باشیم.

و از طرفی در طول سال فرصت بیشتری برای تکنیکی کار کردن

تست ها داشته باشیم و نگران کمبود زمان نباشیم.
کنکور امسال نشان داد که اگر کسی نتواند زمان آزمون خود را کنترل کند

عملا کنکور را باخته است حتی اگر با پایه ی قوی درسی باشد.

سید محمد رسول موسوی-رتبه ی ۳۵ رشته ی انسانی –

آخرین تراز در آزمون های آزمایشی ۹۵۰۰

تابستان برای من بهترین زمان مطالعه ی دروس پایه  به روش مفهومی 

و خط به خط بود و این روش مطالعه بسیار به من در تست زنی دقیق و درست کمک کرد.

دروس پایه را درتابستان تقریبا کامل کردم و تست های زیادی را به اتمام رساندم.
در درس های عربی و زبان انگلیسی توانستم نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنم

و از طرفی خیالم برای ماههای بعد از بابت این ضعف ها آسوده شد.

ریاضی را در تابستان به کلاس رفتم تا کمی تسلطم بر مباحث بیشتر باشد و بتوانم بیشتر تست بزنم.

پویا ابراهیمی رتبه ی ۶۸ رشته ی تجربی –

اخرین تراز در آزمون های آزمایشی۸۵۰۰

از دید من داوطلب موفق کنکوری حتما باید از تابستان شروع کند

و تابستان از نظرمن اولین دوران طلایی کنکور است آنهم به دلایل بسیار زیادی از جمله اینکه:

  • در تابستان داوطلب میتواند مسیر مطالعه و برنامه ریزی خود را، آزمون و خطا کند و در واقع فرصت بسیار خوبی است که نقاط ضعف خود را زودتر و بهتر بشناسد تا بتواند به یک برنامه ریزی صحیح و اصولی برسد.
  • هر درس را به چه سبکی بخوانم بهتر است؟دروس مهم را باید براساس چه اولویت بندی بخوانم؟و بسیاری از اشکالات مطالعاتی خودرا در تابستان بهتر و زودتر متوجه میشوید.
  • آیا من نیاز به مشاورکنکور،آزمون آزمایشی و…دارم؟نیازها و ابزار رسیدن به موفقیت در کنکور را سریعتر میتوانید شناسایی کنید.
این مقاله را از دست ندهید:  آیا در کلاس های کنکور شرکت کنیم ؟


داوطلب میتواند در تابستان به خیلی از دغدغه های برنامه ریزی

و حتی هدف خود پاسخ دهد.و من در این زمان پاسخ بسیاری از اشکالات خودمو پیداکردم.

مهدیه خواجه-رتبه ی ۲۴رشته ی تجربی –

آخرین تراز در آزمون های آزمایشی ۹۱۰۰

با اینکه از تابستان شروع به درس خواندن کردم ولی بازهم احساس میکردم

که دیر شروع کردم .به همین خاطر در آزمون های آزمایشی جمعبندی

و مرور تابستان شرکت کردم و از مشاوره ی یک مشاورخصوصی

 بسیار بهره بردم.مشاورم نه تنها وضعیت درسی مرا زیر نظر داشت

بلکه به وضعیت روحی و سلامت من هم توجه میکرد.همیشه

یک ناظر درسی بالای سرم بود و این باعث میشد که بدون نظارت یک

شخص حرفه ای و با انگیزه نتوانم پای درس بنشینم.مشاور خصوصی

به نظرم خیلی بهتر از مشاور مدرسه و …است چون دقیق برنامه ی درسی را زیر ذره بین دارد.

من  بر خلاف برخی رتبه ها که اعلام میکنند از هیچ امکانات کنکوری استفاده نکرده اند،

میگویم که برای رسیدن به موفقیت باید بهایش را هم بپردازید.

من از آزمون های آزمایشی،کلاس های کنکوری و دیگر امکاناتی

که اکثر داوطلبین دیگر بهره مند بودند،من هم استفاده کردم و

از تابستان حرفه ای درس خواندم.

من کار و تفریحم فقط درس و تست زدن بود چون خودمو متعهد به هدفم میدیدم.

 

حرف آخر…

رسیدن به موفقیت در هر کاری نیازمند یافتن یک مسیراصلی و درست است

و موفق ها ،موفق اند زیرا مسیر خود را یافته اند

آرزوی ما موفقیت شماست…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی