کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

تا حالا چند بار این سؤال را از خودت یا کس دیگری پرسیده‌ای؟ چند بار در مجله‌ها و اینترنت و... دنبال این بودی که رتبه‌های برتر روزی چند ساعت درس می‌خوانند؟



همه می‌گویند در سال کنکور باید زیاد بخوانی تا بتوانی قبول شوی.چگونه باید برای کنکور درس بخوانیم ؟  یکی از بزرگترین دقدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه روشی باید برای کنکور، درس بخوانند .
آیا باید متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آیا حتما" باید از کلاسهای کنکورو روشهای تستی استفاده کنند؟
آیا باید از کتابها و جزوات خاصی استفاده کنند؟
آیا باید خط به خط مطالب را حفظ کنند؟
آیا باید شب و روز درس بخوانند؟
آیا باید از خواب و خوراک و ورزش و تفریح بگذرنند؟
چه باید کرد ؟ کدام راه به موفقیت در کنکور ختم می شود ؟
مهم نیست روزی چند ساعت بخوانی، فقط باید بخوانی! این حرف تقریباً درست است اما لزوماً درس خواندن زیاد باعث قبولی نمی‌شود بلکه فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند. حتماً برایت پیش آمده که کتاب را باز کرده و پشت میز نشسته‌ای اما حواست جای دیگری است! بعد به خودت میایی و می‌بینی قرار بوده درس بخوانی! در این شرایط آیا توانسته‌ای حساب کنی چه‌قدر درس خواندی؟ اگر هم توانسته باشی می‌توانی بگویی چه‌قدر از آن واقعاً مفید بوده؟

کمیت درس خواندن در سال کنکور بسیار اهمیت دارد اما این را بدان که کمیت زمانی ارزشمند است که فاکتور کیفیت را در خودش داشته باشد. چه فایده دارد که ۳ ساعت کتاب جلویت باشد و ۱ ساعت از آن حواست جای دیگری باشد و ۱ ساعت دیگر هم تمرکز کافی نداشته باشی و کلاً ۱ ساعت مفید باشد؟ بهتر نیست از اول همان ۱ ساعت را مطالعه کنی اما مفید؟ پس از امروز اول از همه تمرین کن که اگر حتی یک ربع درس می‌خوانی تمام تمرکزت را روی درس قرار بدهی و بیش‌ترین استفاده را از آن ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشی. در ابتدای راه هدف ما این است که تمام مدتی را که مطالعه می‌کنیم به بازدهی ۱۰۰ درصد نزدیک کنیم. حالا چه این مدت یک ساعت باشد چه ۱۰ ساعت. اکنون بنشین و با خودت صادق باش. روزهای هفته را بنویس. صادقانه و بدون در نظر گرفتن این‌که چیزی را که می‌نویسی کم است یا زیاد، فقط در برابر هر روز بنویس که حداکثر چه‌قدر می‌توانی مطالعه داشته باشی. مهم نیست که الان کجا هستی، مهم این است که می‌خواهی آن را ارتقا بدهی.

حالا که ساعت‌های مطالعه‌ات را بر اساس توانایی امروزت نوشتی تمام سعی‌ات را بکن که این هفته به ساعت‌هایی که نوشته‌ای نزدیک شوی. حواست باشد که عدد نوشته‌شده کاملاً به اختیار تو نوشته شده است؛ پس برای رسیدن به آن اراده داشته باش. ساعت آرمانی برای خودت ننویس. بعد از یک هفته عملکرد خودت را ارزیابی کن. حالا جلو همان روزها بنویس که چه‌قدر واقعاً درس خواندی و چه‌قدر با چیزی که نوشته بودی فاصله داشتی. با این کار نسبت به توانایی واقعی خودت شناخت پیدا می‌کنی. با خودت بگو این توانایی الان من است و هر روز آن را ارتقا می‌دهم. بعد از این هفته روزهای هفته‌ی بعد را بنویس و با توجه به ساعاتی که هفته‌ی پیش در آن روز مطالعه‌ی واقعی داشتی ساعات جدید را یادداشت کن. دقت کن در هر روز از هفته‌ی جدید نیم‌ساعت تا یک ساعت به ساعات مطالعه‌ی قبلی اضافه کنی. روند اضافه کردن ساعت را تند نکن تا خسته و بی‌انگیزه نشوی. اگر هر هفته حتی نیم‌ساعت به برنامه‌ی مطالعه‌ی روزانه‌ات اضافه کنی نزدیک به ۳ ساعت به مطالعه‌ی هفتگی تو اضافه می‌شود. بعد از یک ماه به ساعات مطالعه‌ی روزانه‌ی تو دو ساعت اضافه خواهد شد. اگر یک ماه پیش، ۴ ساعت در روز درس می‌خواندی حالا ۶ ساعت می‌خوانی. این را به خاطر بسپار که پیشرفت تدریجی است. پس صبر داشته باش و از هر ثانیه‌ای که درس می‌خوانی نهایت لذت و استفاده را ببر.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی