کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

میزان مطالعه برای رتبه برتر شدن در کنکور سراسری 97

با سلام خدمت داوطلبین گرامی و دوستان حرف آخر، در این پست از سری پست های کنکوری حرف آخر میخواهیم در رابطه با ساعت مطالعه و میزان صرف وقت افراد برتر و رتبه برتر های کنکور سال های قبل بپردازیم. همانطور که می دانید یکی از اساسی ترین و مهمترین دلایل برای کسب موفقیت و رتبه برتر شدن ساعت مطالعه در طول مدت کنکور می باشد.



اما باید این رو هم متذکر بشم که تنها ساعت مطالعه در رتبه برتر شدن ملاک نمی باشد، برخی از دانش آموزان بوده اند که با 70 ساعت مطالعه در هفته نتوانسته اند موفق شوند اما بوده اند کسانی که در هفته 45 ساعت مطالعه داشته اند ولی به بهترین رتبه دست پیدا کرده اند، بله در اینجا مسئله مهم کیفیت مطالعه پیش می آید که باید به آن توجه اساسی شود. خیلی از شما دوست دارین بدونین ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور چقدر بوده که تونستن موفقیت بزرگی تو این آزمون بزرگ بدست بیارن، اما در ادامه به ساعت مطالعه نفرات برتر در کنکور سال های گذشته می پردازیم.

نفر اول کنکور تجربی سال 95

به گفته وی درس خواندن او در مهر ماه آغاز شد، که ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت را به درس زیست‌شناسی از مهر ماه تا اوایل فروردین اختصاص دادم. پس از این دوره بین درسهای دیگر و زیست‌شناسی تعادل برقرار کردم و به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت به مطالعه اختصاص میداده است همانطور که می بینید برای کسب موفقیت های درجه یک باید درجه یک هم وقت بگذارید.

نفر دوم در کنکور تجربی 95
روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت و به‌ ویژه در روزهای تعطیل درس می‌خواند و در روزهای عادی نیز ۶ ساعت درس می‌خواند و به‌دلیل علاقه‌ای که به رشته تجربی داشت برای آن انرژی صرف کرد توانست به موفقیت دست پیدا کند.

نفر چهارم کنکورتجربی 95
به طور معمول در روز های تعطیل ۱۰ ساعت و در روزهای غیر تعطیل ۶ ساعت برای مطالعه کنکور اختصاص می داد، که با راهنمایی‌ های لازم و برنامه‌ ریزی اساسی توانست به این موفقیت دست پیدا کند

نفز ششم کنکور 95
او در ابتدا با هفته‌ای ۴۰ ساعت مطالعه شروع کرد و تا زمان نزدیک به کنکور ساعات مطالعه خود را به ۵۰ ساعت در هفته رساند

نفر هفتم کنکور تجربی ۹۵

او برای مطالعه هفتگی برنامه‌ ریزی می‌کرد و با معلمان خود هم مشورت می‌کرد که چه روزی چه درسی را برای جبران کدام نقاط ضعف بخواند که با توکل بر خدا با این برنامه موفق شد. میزان مطالعه او برای کنکور، از مهرماه تا نوروز، بین ۸ الی ۹ ساعت بود. بعد از عید نوروز و با نزدیک شدن به کنکور، میزان مطالعه را به ۱۰ الی ۱۱ ساعت رساند و توتنست به این موفقیت دست پیدا کند.

نفر هشتم کنکور تجربی ۹۵

زمان مطالعه او برای کنکور متغیر بود، از روزی ۵،۶ ساعت شروع کرد و به تدریج زمان را افزایش داد تا به زودی حدود ۱۲ ساعت رسید البته تابستان سال قبل با ساعات کمتری درس خواندن را شروع کرد، چون می‌دانست فرآیند کنکور طولانی و خسته‌کننده‌ است، بنابراین با روزی حدود ۵ ساعت شروع کرد و به مرور زمان آنرا افزایش داد.

نفر دهم کنکور تجربی ۹۵

او روزهای تعطیل ۸ تا ۱۰ ساعت درس می خواند و در دیگر روزها که مدرسه می‌رفم روزانه ۵ ساعت درس خواند و در درسهای زیست شناسی و ریاضیات کلاس می رفت و در آنجا نیز ساعاتی را صرف یادگیری و مطالعه صرف می کرد.

نفر پنجم کنکور ریاضی ۹۵

او در روزهایی که مدرسه بود، بین ۵ تا ۶ ساعت و در روزهایی که در خانه بود بین ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه می‌کرد و اینگونه توانست به این موفقیت دست پیدا کند.

نفر دوم کنکور انسانی ۹۵

مطالعه برای کنکور را از سوم دبیرستان به‌طور جدی شروع کرد. در سال چهارم مطالعاتش بیشتر شد به‌ طوری که در روزهایی که مدرسه می‌رفت به‌ طور مفید ۳ تا ۴ ساعت و در روزهای تعطیل ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعات درسی داشته بود.
شما داوطلبین گرامی نیز می توانید با توجه به نحوه وقت صرف کردن و نحوه مطالعه این نفرات برتر و الگو برداری از اینها می توانید برای خود رتبه برتر شدن را متصور شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی