کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

روز درس بخوانیم یا شب

زمان مطالعه

بهترین زمان برای مطالعه: روز یا شب؟

بهترین زمان برای مطالعه و درس خواندن؟

بهترین زمان برای درس خواندن چه موقع است؟ یکی از بحث‌های دائمی بین دانش آموزان مساله درس خواندن در روز و شب است. طرفداران هر طرف، دلایلی برای انتخاب خود دارند. واقعیت این است که آدم‌ها متفاوت هستند و هرکس ترجیح بخصوصی از لحاظ ساعات بهترین یادگیری دارد. برخی در شب‌ها بهتر درس می‌خوانند و عده‌ای در طول روز. اما مزیت های هر کدام!

 

۴ مزیت مطالعه در طول روز

۱- پس یک خواب شبانه مناسب، انرژی بیشتری برای تمرکز و مطالعه دارید.

۲- خوابیدن در طول شب و انجام فعالیت در طول روز از سوی جامعه پذیرفته‌ شده‌تر است بنابراین درس خواندن در طول روز امکان دسترسی به کتابخانه‌ها را به همراه دارد.

۳- در طول روز بیشتر افراد در دسترس هستند و بنابراین ارتباط با دوستان و معلمین برای سوال کردن و راهنمایی خواستن راحت‌تر است.

۴- نور طبیعی برای چشم‌های شما مناسب‌تر است. نورهای مصنوعی به چشم آسیب می‌رسانند و چرخه خواب طبیعی را مختل می‌کنند.

 

۴ مزیت مطالعه در شب

۱- افراد در روز فعال‌تر و پر سر و صداتر هستند. در طول شب شما می‌توانید در سکوت و آرامش مطلق مطالعه کنید.

۲- اگر کتابخانه‌ای شبانه‌روزی در دسترس شما باشد، در طول شب کاملا خلوت و مناسب درس خواندن است.

۳- اتفاقاتی که منجر به حواس پرتی می‌شوند در طول روز بیشتر هستند. همه دوستان شما در خوابند و شبکه‌های اجتماعی فعالیت چندانی ندارند.

۴- در شب، خلاقیت شما بیشتر می‌شود و این مساله منجر به کسب دیدگاه‌های تازه از مباحث درسی می‌شود.

با وجود تمام این نکات، مساله انتخاب زمان مطالعه کاملا وابسته به فرد و یک تصمیم شخصی است. اما اگر مایل به درس خواندن در طول شب هستید، پیشنهاد می‌کنم نکات زیر راه به خاطر بسپارید.

 

۵ نکته برای مطالعه در طول شب

اگر مطمئن هستند که عملکرد شما در طول شب بهتر است، برای داشتن مطالعه موثرتر نکات زیر را رعایت کنید:

مطالعه در شب۱- برنامه منظمی داشته باشید: یک برنامه هر روزه و منظم برای مطالعه داشته باشید. به این ترتیب بدن شما به شرایط عادت می‌کند و عملکرد بهتری خواهید داشت. اگر گاهی در روز و گاهی در شب مطالعه کنید، عملکرد بدن شما مختل می‌شود.

۲- استراحت: مطالعه شبانه به معنای خواب کمتر نیست. یک ذهن سرحال برای مطالعه موفق الزامی است، بنابراین از ساعات خواب خود کم نکنید.

۳- نور: حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از ظهر شروع به درس خواندن می‌کنید و تا به خودتان می‌آیید هوا تاریک شده است و نور کافی برای مطالعه ندارید. مطمئن شوید این مساله برای شما تکرار نمی‌شود. داشتن نور کافی بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد.

۴- مدیریت زمان: در طول مطالعه شبانه ممکن است به راحتی زمان از دستتان در برود. بنابراین باید یک برنامه مطالعه داشته باشید و زمان استراحت را مشخص کنید. پیشنهاد می‌کنم پس از هر ۵۰ دقیقه مطالعه، ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید و آب بنوشید.

۵- موسیقی: اگر در طول شب و به هنگام مطالعه به موسیقی مناسب گوش دهید، خلاقیت ذهنی شما افزایش می‌یابد و می‌توانید بهتر مسائل را حل کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی