کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

روش انتخاب موسیقی مناسب برای مطالعه: ۱۰ نکته

music-for-studying

چطور موسیقی مناسبی برای مطالعه انتخاب کنم؟

برخی بر این باورند برای مطالعه باید یک محیط آرام و بدون حواس پرتی داشت. اما دسته‌ای از دانش آموزان و دانشجویان در محیط‌های آرام دچار مشکل می‌شوند. کسالت، خواب آلودگی و از دست دادن تمرکز نتیجه قرار گرفتن در یک محیط آرام و ساکت است. به همین دلیل انتخاب  موسیقی مناسب برای مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگرچه نتیجه برخی مطالعات نشان می‌دهد که گوش سپردن به موسیقی حین مطالعه خوب نیست، این مساله برای دسته‌ای افراد غیر قابل اجتناب است. موسیقی می‌تواند ما را آرام کند و در نتیجه می‌توانیم مطالعه پر بازده‌تری داشته باشیم. علاوه بر این موسیقی می‌تواند حال شما را بهتر کند و برای مطالعه طولانی‌تر انگیزه بخش باشد.

اما چالش اصلی انتخاب موسیقی مناسب برای مطالعه است. موسیقی اشتباه باعث حواس پرتی و کاهش عملکرد می‌شود. بنابراین در این نوشتار به چند نکته در مورد انتخاب بهترین موسیقی برای مطالعه اشاره می‌کنیم. ده روش انتخاب موسیقی مناسب برای مطالعه را با شما در میان می گذاریم تا مطالعه لذت بخش تری داشته باشید.

۱۰ نکته برای انتخاب موسیقی مناسب مطالعه

نکته اول:

موسیقی کلاسیک آرام بخش است و ساختار دلنشین آن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمان مطالعه است.

Motzart-musciنکته دوم:

شواهدی وجود دارد که گوش سپردن به موسیقی موتزارت، باعث بهبود عملکرد روانی می‌شود. به این پدیده ”اثر موتزارت“ می‌گویند.

نکته سوم:

به موسیقی‌های بدون کلام گوش کنید. این نوع موسیقی نسخه مدرن‌تر موسیقی کلاسیک است و تاثیر مشابهی دارد. موسیقی متن فیلم‌ها می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.

 

دانلود کنید: ۶۰ دقیقه موسیقی بدون کلام برای مطالعه

نکته چهارم:

به اصوات طبیعت مثل باران، موج، جنگل یا حیوانات گوش کنید.

نکته ۵:

شما در حال مطالعه هستند و نه حرکات موزن! بنابراین صدای موسیقی را پایین بیاورید. هرچه پایین‌تر بهتر! هرچه صدا بلندتر باشد، بیشتر حواستان را پرت می‌کند. هدف اصلی نگه داشتن موسیقی در پس زمینه است.

در زمان‌های استراحت می‌توانید کمی ولوم را بالاتر ببرید!

نکته ۶:

قبل از شروع مطالعه لیست آهنگ‌های مورد علاقه خود را تنظیم کنید تا مجبور نشود مطالعه را برای پیدا کردن آهنگ مناسب قطع کنید. حتی می‌توانید لیست را طوری تنظیم کنید که تمام شدن آن نشان‌دهنده اتمام یک جلسه مطالعه باشد.

نکته ۷:

در حین مطالعه از رادیو –مثل رادیو پیام- استفاده نکنید. صحبت‌ها و پیام‌های بازرگانی بین برنامه‌ها حواس شما را پرت می‌کند. باید کنترل کاملی بر روی موسیقی در حال پخش داشته باشید.

نکته ۸:

بهتر است طول لیست آهنگ‌های شما ۴۰ تا ۵۰ دقیقه باشد. وقتی لیست به اتمام رسید، یک استراحت کوتاه داشته باشید.

نکته ۹:

پیش از خواب و جلسه کنکور/امتحان به موسیقی گوش کنید. این مساله به تمرکز ذهنی و آرامش شما کمک می‌کند.

نکته ۱۰:

اگرچه انتخاب موسیقی مناسب مهم است، اما نباید وقت زیادی را صرف این کار کنید. توجه داشته باشید که هدف انتخاب بهترین موسیقی دنیا نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی