کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

چگونه درس فیزیک را بخوانیم و یادگیری بهتری داشته باشیم

چطور فیزیک بخوانم

چطور فیزیک بخوانم: ۵ نکته حیاتی برای یادگیری بهتر فیزیک

فیزیک یکی از آن مباحثی است که معمولا باعث دردسر دانش آموزان می‌شود. ریاضیات و مفاهیم پیچیده می‌تواند هر کسی را از این درس فراری دهد. از طرفی فیزیک یکی از جالبترین علوم طبیعی است که به ما کمک‌های زیادی برای درک دنیای اطرافمان کرده است و بسیاری پیشرفت‌های فناوری بر مبنای این علم شکل گرفته است. در ادامه به نکاتی برای درک بهتر فیزیک و گرفتن نمرات بهتر در امتحانات این درس اشاره می‌کنم.

 

۵ نکته برای به خاطر سپاری و فهم بهتر فیزیک

تسلط بر اصول

علم فیزیک بر چند نظریه (تئوری) مرکزی مبتنی است که همه قوانین بر پایه این نظریه‌ها شکل می‌گیرند. بنابراین به احتمال زیاد سوالات امتحانی شامل یکی از این ایده‌های اصلی و یا نسخه تغییر یافته آن‌ها است. پس به جای اینکه تلاش کنی سوالات و مسائل پیچیده را حفظ کنی، بهتر است تئوری‌ها و اصول پایه‌ای را تمرین کنی تا درک تو از فیزیک تقویت شود.

تقویت مهارت ریاضیات

مطالعه فیزیک نیازمند به کارگیری مهارت‌های ریاضی است. یعنی داشتن پایه قوی در ریاضیات کمک زیادی برای فهم و حل مسائل فیزیک به تو می‌کند. بنابراین در کنار فیزیک، حتما روی توانایی‌ها حل مسئله ریاضی خود نیز کار کن.

ساده سازی

سعی کن تا حد ممکن موقعیت‌ها را ساده کنی. مسائل فیزیک ممکن است در ابتدا مشکل به نظر برسند اما خیلی وقت‌ها خواندن دقیقتر باعث می‌شود خود را با یک مساله نسبتا ساده مواجه ببینی. در این طور مواقع آرامش خود را حفظ کن و با ساده‌سازی ذهنی، مساله را به زبانی بیان کنی که برایت آشناست.

از نقاشی استفاده کنید

یک روش فوق العاده برای ساده‌سازی مسائل استفاده از نقاشی و شکل است. بنابراین هر وقت امکان دارد، از برای بیان مساله شکل رسم کن.

استفاده از کارت‌های فلش

از کلمات جدید، واحد‌ها اندازه‌گیری و قواعد پایه‌ای نکته برداری کن. برای دسته بندی مطالب و سازماندهی آن‌ها می‌توانی از کارت‌های فلش استفاده کنی.

 

این روش‌ها در سراسر دنیا به دانش آموزان برای فهم بهتر فیزیک کمک کرده‌اند. تو هم آن‌ها را امتحان کن تا متوجه شوید کدام روش برای تو بهتر است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی