کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

 

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه کنکور 96 چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری منتشر می شود . هر ساله وقتی نتایج کنکور سراسری و به دنبال آن کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه منتشر می شود عده ای شاد و خوشحال از نتایج اند و عده ای ناراحت و اندوهگین به دنبال راه فرار


. عده ای مردود شده اند و عده ای از رشته محلی که در آن قبول شده اند احساس رضایت دارند. هر چند در مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری به کرات توصیه کرده بودیم که انتخاب هایتان را صرفا بر اساس درجه علاقه مندی تان مرتب کنید و نه شانس قبولی و یا سایر دلایل. ولی خب؛ باز عده ای بودند که الان قبول شده اند ولی از رشته محل قبولی خود رضایت کافی را ندارند و باید به سراغ کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه بروند. الان با دو دسته طرف هستیم. یکی افرادی که در یک رشته محل روزانه قبول شده اند و تمایلی به ثبت نام ندارند و از طرف دیگر نمی خواهند از کنکور سال بعد محروم شوند . اینگونه افراد می توانند درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته دهند. برای بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته کلیک کنید. دسته بعدی افرادی هستند که از رشته محل قبولی خودشان رضایت ندارند و می خواهند در با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب های پایینی انتقالی بگیرند. که این این افراد هم می توانند درخواست بررسی انتخاب های پایینی خود را از طریق سیستم سازمان سنجش دهند. برای بررسی انتخاب های پایینی با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه کلیک کنید.
همچنین اگر کلا اطلاعاتی درباره کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

 

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه چیست

اما کارنامه نهایی که بین داوطلبان کنکور سراسری به کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه مشهور است چیست و چه اهمیتی دارد؟ در واقع این کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه که منتشر شده چه امکاناتی به ما می دهد و چه استفاده هایی می توان از آن کرد؟
اولا که کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به هیچ عنوان به درد کسانی که "مردود" شده اند نمی خورد. یعنی اگر مردود شده اید با کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه راهی به پیش نمی رود و این دسته از افراد باید فقط و فقط به فکر تکمیل ظرفیت باشند.
اما برویم به سراغ کسانی که مردود نشده اند و در یکی از انتخاب هایشان قبول شده اند و الان از انتخاب قبولی شان احساس رضایت ندارند. کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به دانش اموزان این اطلاعات را می دهد که در کدام یک از انتخاب های پایین تر از انتخابی که در آن قبول شده اند می توانستند قبول شوند. یعنی نمره قبولی آن رشته محل یا انتخاب را آورده بودند و صرفا اگر آن انتخاب را بالاتر می زدند می توانستند در آن رشته محل قبول شوند.

 

چگونه از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه استفاده کنیم

 

برای شروع بهتر است به شما یاد بدهیم چگونه می توان از روی کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه فهمید که در کدام یک از انتخاب های پایینمان می توانستیم قبول شویم. در زیر تصویر یک کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه را به عنوان نمونه برایتان گذاشته ایم. به تصاویر زیر دقت کنید.

 

 

خب حال می خواهیم بفهمیم در کدام یک از انتخاب هایمان قبول می شدیم. این کار خیلی ساده است و تنها کافیست در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه عدد موجود در ستون "رتبه داوطلب" را با عدد موجود در ستون "آخرین رتبه قبولی" مقایسه کنیم. اولین ردیفی که در آن رتبه ما از رتبه آخرین نفر قبولی کوچکتر و یا حتی مساوی باشد همان محل قبولی ماست که برای کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه نشان داده شده در بالا در انتخاب 108 رتبه داوطلب 143 شده و رتبه آخرین نفر قبولی 146 شده است. پس انتخاب 108م چون اولین انتخابی است که در آن رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی کوچک تر شده است پس داوطلب در همان انتخاب قبول نهایی شده است. اما خب این راکه می دانستیم! بقیه انتخاب ها چی؟
اگر در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه دقت کنید می بینید که همین داوطلب در انتخاب 109 و 110 خود نیز می توانست قبول شود. چون رتبه قبولی داوطلب در این انتخاب ها از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تری است.
برای هر داوطلب با هر کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه که بخواهد وضعیت خود را بررسی کند پروسه به همین شکل است. البته برای پیدا کردن انتخابی که در آن قبول شده ایم کافیست ستون "نتیجه" را نگاه کنیم. هر ردیفی که در مقابل آن علامت * باشد همان رشته محل قبولی ماست و ما فقط باید انتخاب ها و ردیف های پایین تر از آن را نگاه کنیم. که برای داوطلبی که کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه آن نشان داده شده است در ردیف 108م در زیر ستون "نتیجه" علامت * درج شده است.
خب پس تا اینجا متوجه شدیم که چگونه می توان از طریق کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه فهمید کدام یک از انتخاب های زیرین مان را می توانستیم قبول شویم. حال اگر بخواهید متوجه شوید که انتخاب های زیرین تان به چه رشته محلی اشاره می کند کافیست یا برگه انتخاب رشته خود را با کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه مطابقت دهید و یا اینکه کدی که در ستون اول درج شده است را در دفترچه انتخاب رشته جستجو کنید. اینگونه می توان کاملا متوجه شد که با توجه به کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه در چه رشته محل هایی امکان قبولی وجود داشت.

نظرات (۱)

سلام خسته نباشید

در بخش نتیجه 1 به چه معناست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی