کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

قبل از گرفتن معلم خصوصی باید چه نکاتی را رعایت کنیم

۶سوالی که قبل از گرفتن معلم خصوصی باید از خودتان بپرسید

 

همکلاسی‌ها و دوستانت رو می‌بینی که معلم‌ خصوصی گرفتن. وقتی با هم صحبت می‌کنید از روش‌های عجیب و جالب حل مسائل حرف می‌زنن که قراره بهشون کمک کنه رتبه‌های خیلی خوبی بگیرن. تو هم با اینکه همیشه درست خوب بوده، کم کم شک می‌کنی که شاید به کلاس‌های تقویتی نیاز داری.

معلم خصوصی

اما قبل اینکه وقت خیلی خیلی محدودت رو برای پیدا کردن یک معلم مناسب و بعد از اون نشستن سر کلاس‌ها بزاری، چطور می‌تونی مطمئن بشی که نیاز به کلاس‌های اضافه داری؟ سعی می‌کنم چند تا راهکار ساده نشونت بدم

- نمره‌های سال قبل

اولین شاخص مهمی که باید بهش توجه کنی نمره‌ سال‌های قبل اون درسه. هرچقدر توی اون درس نمرات کمتری گرفته باشی، نیاز بیشتری به کلاس‌های تقویتی اضافه خواهی داشت. اگر نمراتت بالاست، یعنی خودت روش خوندن درس رو بلدی و می‌تونی از پس کنکور یا امتحان بر بیای.

 

۲- روش درس دادن معلم مدرسه

آیا معلم همه سرفصل‌های کتاب رو کامل درس می‌ده؟ وقتی که درس می‌ده، خوب می‌فهمی؟ یعنی اگه بعد کلاس یک نفر بیاد و ازت بخواد که همون مبحث رو براش توضیح بدی، می‌تونی؟ اگه بتونی راحت برای یه نفر دیگه توضیح بدی، یعنی درس رو فهمیدی. پس اگه معلمی که داری همه مباحث رو طوری درس می‌ده که می‌فهمی، بعیده نیاز به کلاس اضافه داشته باشی.

 

۳- چطور تست می‌زنی؟

ممکنه که معلم خوبی داشته باشی، نمرات خوبی هم گرفته باشی، ولی ببینی که موقع تست زدن عقب می‌افتی و کم میاری. یعنی از نتیجه آزمون‌های تستی خودت راضی نباشی. در این صورت بهتره به فکر یه معلم باشی که راه و روش مواجهه با سوال‌های چهار گزینه‌ای رو بهت آموزش بده.

خوب واضحه اگه خوب تست می‌زنی، بهتره به راهی که می‌ری ادامه بدی.

معلم خصوصی

۴- زمان شروع به مطالعه برای کنکور

به هر دلیلی ممکنه که زمان رو از دست داده باشی، و دیر شروع کرده باشی. اینطور مواقع شاید کمی دچار دلهره بشی که عقب افتادی و نمی‌تونی درس‌ها رو سر موقع برسونی. پیشنهاد می‌کنم برای جمع بندی و یادگیری فشرده مباحث سال‌های گذشته، در یک دوره کلاس شرکت کنی.

 

۵- زمان از دست رفته هم مهمه

برای شرکت در کلاس باید روند و برنامه مطالعه خودت رو قطع کنی. رفت و آمد به محل کلاس زمان بر خواهد بود. ممکنه یه کلاس خوب پیدا کرده باشی ولی موقعیتش از محل سکونتت خیلی دور باشه. زمان رفت و آمد برای ساکنین شهرهای بزرگ می‌تونه به چند ساعت برسه. در این صورت علاوه بر زمان زیادی که برای رفت و برگشت به کلاس از دست می‌دی، وقتی به خونه می‌رسی حسابی خسته‌ای و ممکنه بقیه روز هم نتونی درس بخونی. پس مکان برگزاری کلاس رو حتما در محاسباتت بگنجون و بعد تصمیم بگیر.

بعضی بچه‌ها از من در مورد شرکت در کلاس‌ توی یه شهر دیگه سوال می‌کنن. اونا هم همین حساب و کتاب رو باید توی ذهن داشته باشید.

۶- تطابق با برنامه‌ریزی شخصی

یه نکته خیلی مهم دیگه، در نظر گرفتن برنامه‌ریزی شخصیه هر فرده. فرض کن که تو داری مبحث آمار و احتمال رو می‌خونی و تست می زمی، اونوقت در کلاس معلم مشتق درس می‌ده. راندمان کارت افت می‌کنه و ممکنه کمی گیج بشی. پس اگه یه برنامه فکر شده و منطقی برای خودت نوشتی، پایبندی به ترتیب و توالی مباحث رو حفظ کن. این چالش در صورتیکه برنامه‌ریزی رو با هماهنگی معلم اون درس انجام بدی تا حد زیادی قابل رفعه.

 

بنابراین، قبل از پرس و جو برای معلم و کلاس تقویتی، بهتره سوال‌های زیر رو از خودت بپرسی:

  1. پایه درسی من در این درس چطوره؟
  2. آیا درسی که معلم مدرسه می‌ده برام کافی نیست؟
  3. با همین درصدهایی که الان می‌زنم، در رشته مورد علاقه‌ام قبول می‌شم؟
  4. تا کنکور چقد وقت برام مونده؟
  5. برای هر کلاس چند ساعت باید وقت بزارم؟
  6. برنامه کلاس با برنامه شخصی من برای مطالعه همخونی داره؟

جواب دادن به این سوال‌ها، کمکت می‌کنه تصمیم منطقی و درستی بگیری.

  • ۹۷/۰۸/۱۰
  • جعفر جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی