کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

کنکور سراسری 97

چگونه در کنکور موفقیت کسب کنیم

چطور میشه رتبه های برتر آورد

  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی برای درس خواندن در تابستان

اگر میزان ساعات مطالعه در تابستان را در برنامه تان مشخص کنید بهتر می دانید در تابستان چقدر درس خوانده اید. و بهتر می توانید درس ها را پیش ببرید در ضمن وقت های خالی هم در برنامه تان مشخص می شود که می توانید برای آنها هم برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم

 معیار چهارم: تعیین اولویت بندی دروس 

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم: اولویت بندی در هر برنامه ای از ملزومات آن برنامه می باشد. اولویت بندی در دروس باعث نظم دهی در نحوه مطالعه شما می شود. در برنامه خود مشخص کنید چه دروسی را می خواهید در تابستان مطالعه کنید.

اگر تصمیم دارید تمامی دروس پایه یازدهم را در تابستان بخوانید باید اولویت بندی کنید کدام درس ها برایتان مهم تر است. در اینصورت وقت بیشتری برای درس های مهم تر در نظر بگیرید. مثلا اگر دانش آموز رشته علوم تجربی هستید اولویت درسی شما باید درس های زیست و شیمی باشد. زیرا این درس ها در کنکور و بطور کلی در رشته تجربی از ضریب بالایی برخوردار است.

و اولویت بعدی شما باید درس های ریاضی و فیزیک باشد تا بتوانید به اندازه دانش آموزان رشته ریاضی، در این دو درس مسلط شوید. پس حتما این نکته را رعایت کرده و اولویت بندی در دروس را فراموش نکنید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم

 معیار پنجم: فصل بندی دروس مورد مطالعه متناسب با میزان کل ساعاتی که در تابستان در نظر گرفته اید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم: در این مرحله تمامی فصل های کتابهای را که می خواهید بخوانید مشخص کنید و وارد برنامه تان کنید. و زمان مورد نیاز برای مطالعه هر فصل را مشخص کنید.

همچنین تعیین کنید فصل های این کتاب را تا چه زمانی می توانم به پایان برسانم. سعی کنید منطقی برنامه ریزی نمایید و برنامه را متناسب با شرایط و توانایی های خود تدوین کنید. مثلا تمامی فصل های ریاضی را با توجه دشواری و طولانی بودن فصل تقسیم کنید.

اگر فصل راحتی بود مطالعه آن را در یک جلسه قرار دهید اما اگر سخت و طولانی بود مطالعه آن را در دو جلسه قرار دهید. به همین صورت برای سایر درس ها هم همین روش را اجرا کنید. تا بتوانید تا پایان تابستان کتاب ها را مطالعه کرده باشید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم

 معیار ششم: شروع برنامه و جدیت در اجرای آن

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم: وقتی تصمیمی گرفته اید بخصوص تصمیمی که سرنوشت و آینده تحصیلی شما به آن وابسته است بهتر است در اجرای آن جدیت بخرج دهید.

ما در طول زندگی وقت برای انجام خیلی از کارها داریم. وقت داریم سفر بریم، ورزش کنیم، کار کنیم و …. اما باید ببینیم در این برهه ای که درش هستیم اولویت زندگیمان در چیست؟

شما دانش آموزان عزیز که میخواهید وارد پایه یازدهم شوید زمان برایتان مثل گوهری کمیاب است که اگر از دست بدهید دیگر نمی توانید جبران کنید.

بهتر است از همه زمان هایی که در اختیار دارید استفاده کنید و اگر تصمیم گرفته اید در تابستان درس بخوانید و برایش برنامه ریخته اید، بطور جدی برنامه تان را عملی کنید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم

 معیار هفتم: سبک و نحوه مطالعه دروس

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم: نحوه مطالعه دروس در تابستان هم خیلی مهم است.

قصد شما از مطالعه در تابستان این است که بتوانید قبل از شروع مدارس، با کتاب های پایه جدید آشنا شده و آمادگی بیشتری برای یادگیری درس ها داشته باشید. به همین خاطر بهتر است سبک مطالعه تان به این صورت باشد:

هر فصل را یک دور سرسری می خوانیم تا بدانیم موضوع هر فصل چیست.

بعد از مطالعه اجمالی، از اول فصل شروع به خواندن می کنیم و هر جایی که کلمه و نکته کلیدی داشته خط می کشیم با رنگی که کاملا مشخص است.

سعی کنید این نکات را به ذهن بسپارید.این کار باعث یادآوری مجدد در هنگام تدریس معلم می شود و به فهم بیشتر شما کمک می کند. در ضمن همیشه آمادگی امتحان و آزمون را نیز دارید.

برنامه ریزی برای تابستان پایه یازدهم

در درس های ریاضی و فیزیک و تخصصی هم فقط شکل فرمول ها را در ذهن با نام فارسی آن حفظ کنید. خیلی لازم نیست که خود را درگیر مسائل و پاسخ دادن به آنها کنید. فقط کافیست فرمول های هر فصل را به همراه کاربرد آنها در مسائل یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. همین که بدانید این فرمول چیه و برای چه مفاهیمی کاربرد دارد کافیست.

ریاضی درسی است که از همان ابتدا کلاس و پله پله و هماهنگ با معلم باید پیش بروید. ولی حفظ فرمول ها و دانستن کاربرد آن ها در مسائل کمک بیشتری در فهم آن هنگام تدریس معلم می کند.

  • ۹۸/۰۲/۱۵
  • جعفر جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی